Sa ei saa magada, beebi varbad on koguaeg ribides, sinu jalad on paistes, selg valutab ja sa oled niiiii valmis oma beebiga kohtuma. Ma mõistan sind täielikult!

Enamus naistel on viimastel nädalatel mõttes ainult see, et juba ometi sünnitus pihta algaks.

Kuid ma olen siin nüüd natuke jälle see partypooper – lasta beebil ise “öelda”, millal ta on valmis ning lasta kehal loomulikult sünnitamisega alata, on nii oluline ja sellele on nii palju eeliseid.

Loomulikult alanud sünnitusega on erinevate tüsistuste oht palju väiksem –

keisrilõike, sünnitusabi sekkumiste (epiduraal, sünnituse kiirendamine, tangide/vaakumi kasutamine) ja ema haiglas olemise pikkus.

Ning lisaks, ravim, mida kasutatakse sünnituse esilekutsumiseks, muudab sünnituse väga palju intensiivsemaks ning valusamaks. Mis võib viia palju raskema ning kurnavama sünnituseni. Ma tõesti ei soovita seda, kui pole just meditsiiniliselt vajalik.

Kui see on meditsiiniliselt vajalik ning beebile ja emale ohutum variant, siis absoluutselt.

 

Aga olgu, mingid loomulikud viisid siiski on, mida naised on varasemalt teinud ja mis võibolla ehk töötavad.

Esiteks, arvesta palun sellega, kui sinu keha ei ole valmis, siis sa võid ka kulmude peal käia ja miski ei mõju!

 

Päris täpselt ei tea mitte keegi, mis see on, mis sünnituse käima paneb. Erinevaid uuringuid on tehtud.

Kuid arvatakse, et beebi annab ema kehale signaali, millal ta on valmis ja selle signaali (hormooni) toimel, hakkab ema keha vaikselt toimetama. Emakakael pehmenema jms.

Seda enam võid mõelda, et miks ma peaks oma pisikesele seda tegema ja ta jõuaga välja ajama, kui ta tegelikult veel valmis pole.

Aga siin siis mõned võimalused, mida sa võid proovida –

  1. Kõige olulisem on – tegele oma hirmudega!
    Sünnitus algab ning edeneb paremini/kiiremini, kui sa oled rahulik ja lõdvestunud. Kui oled ärevil ja hirmul, on sinu kehas palju pinget, mis ei lase kehal pehmeneda ja lõdvestuda, et beebi saaks allapoole liikuda ja sündida. Stressihormoon on sünnitushormooni e õnnehormooni (oksütotsiini) vaenlane. Seega, kui sul on hirm ja ärevus sünnituse pärast, mõjutab see sinu sünnitust ning selle kulgu
  2. Mediteeri
    Sinu keha läheb sinna, kus sinu mõte on. Kui sa kuulad meditatsiooni või afirmatsioone, mis rahustavad sinu mõtteid, rahuneb ka sinu keha.
    Otsi kas internetis sünnituse meditatsioon või afirmatsioone.
    BeebiBlissi lehelt leiad samuti rahustava ja lõõgastava meditatsiooni ning positiivsete ja jõuduandvate sõnumitega väekaardid

3. Füüsiline tegevus/võimlemine
Kui sa ise istud diivanil päev läbi, siis ka sinu beebi „istub diivanil“ päev läbi.
Mis tähendab siis, et kui sa ise ei ole väga aktiivne ja liikuv, et ole ka beebi. Liikumine annab beebile võimaluse emakakaelale survet avaldada ning muudkui allapoole liikuda.

Matkamine, ujumine, mölla lastega, mis iganes see on, aga peamine on, et diivanilt püsti ja liikuma saaks.

4. Võimlemispall
Võimlemispall aitab super hästi vaagnal avaneda, et beebi saaks ideaalsesse asendisse sündimiseks ja avaldaks emakakaelale survet, et sünnitegevuse algusele kaasa aidata.
Lisaks on võimlemispallil hüpitamine ja puusadega ringitamine ja küljelt küljele kiigutamine täitsa mõnus tegevus ja pakub valutavale seljale leevendust.
Toetu küünarnukkide ja rinnaga põlivili asendis palli peale ja lihtsalt kiiguta ennast nii, et kõht oleks rippu, naba põranda poole. See annab beebile mõnusasti ruumi ennast õigesse asendisse sättida, kui ta seda veel teinud ei ole.

5. Akupunktuur

Näitan sulle kahte kohta, mida saad ise vabalt mudida.
Pehme koht sinu pöidla ja nimetissõrme vahel.

Pahkluust 4 sõrme üles ja libista luu pealt kondi all tahapoole ja mudi seda pehmet kohta. See võib tunduda ka pisut hell
     

See mõjub siis, kui sa selle päriselt ka käsile võtad. Niisama korra päevas surumine ei aita.
Mudi iga päev 2-3minutit, iga paari tunni tagant. Mitte väga tugevasti, et valu tugev oleks, aga kui sa tunned sellist kergelt ebamugavat tunnet, siis on survetugevus õige.

 

6. Rindade ja nibude stimulatsioon.
Rindadel on otsetee aju oksütotsiini tootmiskeskusesse 😊
Sa võid kas oma rindu ise silitada ja nibusid stimuleerida (või lasta seda partneril teha) Tee seda, mis tundub sulle mõnus ja mis stimuleerib nibusid.
Või siis kasutada rinnapumpa.
Tee ühe rinna kaupa, 5min üks rind, siis 5min paus ja siis teine rind. Ja kokku 25-30 minutit järjest

Oksütotsiin on siis see hormoon mida on just vaja sünnitegevuse jaoks.  Mida rohkem sa seda naudid, seda suurem mõju on.

7. Eeterlikud õlid.
Clary Sage ja Rosmariin. Nendel õlidel on võime aidata sünnitegevust kiirendada ja jõudu juurde anda.
NB! Kasuta kindlasti puhtaid ja kvaliteetseid õlisid. Mina ise kasutan Doterra õlisid.
Võid õli lihtsalt päeva jooksul sisse nuusutada (näiteks tilkuta puuvilla lapi peale) või pane difuuserisse.
Määri tilgake õli akupunktuuri kohtadele  – jalagade pahkluu alla, pöidla sõrme vahele ning määri alakõhule.
Või lase professionaalil endale massaaži teha ja kasuta koos mõne baasõliga (fraktsioneeritud kookosõli vms)


8. Joo juba raseduse ajal punase vaarikalehe teed
Punase vaarika tee aitab kehal sünnituseks ette valmistuda. Alustades juba kolmanda trimestri alguses.
See on tegelikult juba väga vana tava ja selle tõhusust toetab üsna palju uuringuid.
See annab emakale nagu rohkem jõudu ja seega on pressid tugevamad ja lühemad. Ning vähendab planeerimata keisrilõike riski.
See meetod ei vii sind muidugi kohe täna õhtul sünnitama, kui täna esimese tassi jood, kuid kui jood raseduse viimasel kahel kuul iga päev paar tassikese, aitab see sind sünnituse ajal kindlasti ning aitab vältida meditsiinilisi sekkumisi.
Alusta ühe tassiga päevas ja kui krampe ei teki, suurenda kogust mõne nädala jooksul 2-3 tassile päevas.

9. Söö datleid
Datlite söömine valmistab emakakaela ette. Mõjutab oksütotsiini retseptorid ajus.
Vaja on süüa 70-100gr iga päev 37nädalast alates. Diabeedi korral konsulteeri kindlasti arstiga!
Datlite söömine lubab lühemat ning loomulikku sekkumiste ja kiirendamiseta sünnitust.
Kui sulle ei meeldi datleid niisama süüa, sega neid smuutisse või otsi batooni, kus oleks hinnanguliselt u 2 datlit batoonis.

10. Tee kiirkõndi või kõnni treppidest või tee äärekõndi
Äärel kõndimine on tehnika, mis aitab beebit pisut sügavamale vaagnasse vajutada, mis võib siis soodustada emakakaela avanemist.
Näeb see siis välja nii, et kõnnid üks jalg kõnnitee äärekivil ja teine jalg sõiduteel.
Kõnni mõlemat pidi, st kord üks jalg äärekivil ja siis tagasi teine jalg. Sa võid isegi märgata, et ühe poolega on keerulisem ja see on ok. Kõnni ikkagi mõlemat pidi.
Sinu keha raskus ning beebi küljelt-küljele liikumine tekitab vaagnasse ruumi juurde, et beebi saaks allapoole vajuda.

11. Seks!

Oled ju ka kuulnud ütlust, et mis pani beebi sisse, aitab ta ka sealt välja.
Tegelikult on see ka tõsi. Seksuaalvahekord aitab kaasa mitmel moel. Esitaks suurendab seks (orgasmiga või ilma) emaka aktiivsust, mis võib aidata vallandada kokkutõmbeid,
Seks toodab samuti oksütotsiini, mis on ka sünnitushormoon.
Eriti hästi aitab seks kaasa, kui sa saad ka orgasmi. Sest orgasm ise on juba minikokkutõmbed, seega mõjuvad need hästi emakale, ning orgasimiga vallandub veel eriti mõnus kogus oksütotsiini. Lisaks sisaldab mehe sperma suure koguse prostaglandiine, mis aitavad emakakaelal valmida ning avaneda.   

Mis saaks veel parem variant olla. Sul on võimalus olla kallimaga intiimselt koos, lõõgastuda veel enne sünnitust ja hea on ju ka! 😉

 

Shopping Cart